Bulgur met spinazie, tomatenblokjes en Ras el Hanout

Toen ik net op mezelf woonde zat ik niet zo lekker in mijn vel, ik was veel moe en had weinig energie om ’s avonds nog dingen te ondernemen. Ik sliep genoeg maar het bleef hetzelfde, toen besloot ik iemand mee te laten kijken naar mijn voeding. Ik kwam in contact met Jorien, een diëtiste die bij mij in de buurt woont, en zij helpt mij sindsdien. Niet persé om af te vallen, maar vooral om meer energie te krijgen. Dit simpele recept voor een bulgur prutje kreeg ik van haar. Het is heerlijk en mega snel klaar, ik had het in 12 minuten op tafel staan!

Ingrediënten – ongeveer één portie, ik had iets teveel waardoor ik het de volgende dag nog kon eten als lunch!

  • 60 gram bulgur
  • 200 gram verse spinazie
  • 400 gram tomatenblokjes
  • 5 plakjes gerookte kipfilet (voor op brood)
  • Ras el Hanout kruiden van Jonnie Boer

Hoe maak je dit nou? Nou heel makkelijk!

  1. Week de bulgur in 120 milliliter gekookt water, dit duurt 10 minuten (kijk voor de zekerheid even op de verpakking van de bulgur, misschien moet die van jou korter/langer).
  2. Snijd de kipfiletplakjes in stukjes, verwarm wat olijfolie in een hapjespan en bak de kipfilet even kort. Dit doe ik puur omdat ik het lekker vind als er zo’n bruinig laagje op zit. Voeg de spinazie en tomatenblokjes toe, dit verwarm je zodat het een echt prutje wordt. Voeg vervolgens wat van de Ras el Hanout kruiden toe, niet teveel zoals ik want dan heb je de rest van de avond dorst.
  3. De bulgur heeft nu als het goed is bijna al het water opgeslurpt. Om het overige water er uit te krijgen heb ik het in een theedoek gedaan en uitgewrongen. Vervolgens heb ik de bulgur toegevoegd aan het prutje, goed gemengd en klaar is Kees!

Er zitten toch heel wat vitamines in deze maaltijd en het is heel snel klaar. Ik was letterlijk in 12 minuten klaar, zo fijn na een lange werkdag!

Eet smakelijk!

 

what do you think?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *